Thursday 7 December 2017

Forex news market clock indikator


MetaTrader 4 - Indikatorer Nyhetshändelser och marknadstider på ditt diagram - Indikator för MetaTrader 4 Klockan visar de olika tiderna, de öppna marknaderna och marknadens semester och det visar nyheterna du väljer att se. Indikatorn visar Nyheter med en marknadsklocka. Nyheter händelser dailyfxfiles Marknadstider som hittades på 2011.worldmarkethoursForexindex1024.htm Vissa källor jag har använt: Denna artikel Visar en nyhetskalender som skrevs av Slobodov Gleb och att läsa på mql5enarticles1502 visar hur man får data som visas på diagrammet. Filen innehåller beskrivningen av att skriva en enkel och bekväm indikator som visar i ett arbetsområde de viktigaste ekonomiska händelserna från externa Internetresurser. En annan källa som jag har använt för denna indikator är indikatorn SimpleMarketInfo här för att hitta codebase. mql4encode10000 gjord av born2trade (2010.11.25). Det visar kommande nyhetshändelser 1 timme före och 30 minuter efter händelsen. Det visar också aktiva sessioner etc. Det ger en titt på alla nyhetshändelser. Ändringar på detta. Jag ville ha möjlighet att välja vilken typ av nyheter jag gillar att se, och när lokal tid inte är brokertime var det inte korrekt att visa vertikala linjer på diagrammet. Och några andra ändringar. Hittade indikatorn Clockzv12 auto. mq4 (forum. mql41405291898) från Jerome Denna version gjorde det möjligt för mig att skriva ned de kommande DST-tiderna för de lokala marknaderna också. STDST-förändringar är unika för varje tidszon. Att veta när en marknad är öppen måste vi veta rätt lokaltid. AucklandSydneyTokyoHong KongEuropaLondonNew York. Uppdatering 14 oktober 2011 forexnewsmarketclock2.mq4 Hittade ett sätt att redigera mitt inlägg så här Byter jag den gamla indikatorn med den förbättrade nyare versionen Hoppas det är för alla som arbetar perfekt. Gärna veta hur du tänker på det. Det bästa sättet för mig att förbättra min programmeringForex News Market Clock MT4 Indikator Forex News Market Clock MT4 Indicator Uppdaterad På grund av sin natur kan valutor handlas 24 timmar om dygnet, men att kunna handla så länge betyder inte att valutahandelns beteende är samma under hela dagen. Forexhandlare bör välja rätt tid att handla om sin strategi. När marknaden är aktiv och har större volym flyttar valutapararna snabbare och ökar din förändring för att ge vinst. Forex News Market Klockindikator visar öppna marknadssessioner och även marknadssemestrar. MT4 Nyheter Kalenderindikator Anslöt i maj 2007 Status: Medlem 334 Inlägg Jag har arbetat med denna nyhetsindikator och har nu utvecklats tillräckligt för att dela. Ive har också lagt till en betaversion av min brytande nyhetsindikator för att du ska leka med. Data från ForexFactory-veckokalendern uppdateras varje timme för att fånga uppdateringar från Mid-Week-kalendern från FF. Händelser kan filtreras efter påverkan, valuta och kategori. En tabell med aktuella och kommande händelser kan visas i ett val av två bredder och kan placeras var som helst på diagrammet. Vertikala linjer kan ritas på diagrammet för att markera tidigare händelser. Mus över linjerna för att se detaljer. Ljudlarm kan konfigureras för att använda WAV-filer i din MT4sounds-katalog. Indikatoringångar DisplayTable. Slå på tabellen TableTitle. Tabellrubrik. Flera tabeller kan visas på samma diagram genom att ge var och en annan titel NarrowTable. Smal förkortad visning TableShowClock. Visa lokal tidsklocka TableNumEvents. Tabellstorlek TableLookAheadHrs. Tid (timmar) som framtida händelser visas TableHorizAlign. Horisontell bordplacering. Indrag från vänster (pixlar) eller streck från höger om negativ, eller centrerad om noll. TableVertAlign. Vertikal bordplacering. Indryck från toppen (pixlar), eller från botten om negativ. TableSubWindow. Diagram subwindow för att placera bordet. TableBackground. Visa tabellbakgrund. DisplayVertLines. Slå på vertikal linjedisplay VLineMaxPeriod. Maximal tidsperiod för diagram för att visa vertikala linjer, t. ex. inställd till 15 för att visa linjer på tidsramar M15 och lägre. VLineLookAheadMns. Tid (minuter) som framtida händelser visas i diagrammet IncludeLowImpact. Lågkänslighetshändelser inkluderarMediumImpact. Medium impact events IncludeHighImpact. Högkänslighetshändelser Inkludera helgdagar. Helgdagar inkluderaMätningar. Möte händelseskategori IncludeSpeeches. Tale händelsekategori InkluderSymbolCurrencies..Forex par bas och citera valutor CurrencyFilterList. Valuta lista t. ex. quotUSD, JPY, GBP, EURquot eller quotALLotot SoundAlarms. Slå på ljudlarm Alarm1Wav. WAV-fil för alarm 1. t. ex. quotalert. wavquot Alarm1Mns. Tid (minuter) före händelser som larm ljuder Alarm2Wav. WAV-fil för alarm 2. t. ex. quotalert2.wavquot Alarm2Mns. Tid (minuter) före händelser som larm ljuder ColorBreaking. Felmeddelanden och några andra bitar ColorHigh. Hög effekt ColorMedium. Medium impact ColorLow. Låg påverkan ColorHoliday. Helgdagar ColorDefault. Andra saker ColorBack1. Bakgrundsbild ColorBack2. Bakgrundsbotten AnvändAlternatKälla. False Forex Factory kalenderdata (rekommenderas), True DailyFX kalenderdata Observera att indikatorerna är GRATIS, och levereras därför på en som, ta-det-eller-lämna-det, använd-på-egen-riskbasen . Känd problem: Att öppna objektegenskapsdialogrutan för något av indikatorobjekten kan leda till att MT4 kraschar. Lösning: Gör det inte Nuvarande versioner är NewsCal v1.07b amp NewsBrk v0.05 Prova det. Skicka din feedback här. Bifogad bild (klicka för att förstora) Du kan lägga den i de övre hörnen redan, nedersta hörnen kan bara göras genom att öka TopMargin-inställningen just nu. Justering till bottenkanten läggs till senare. Tyvärr, jag delar inte MQL-källan för den här. Ive uppdaterade det första inlägget med en ny version. Ive har ändrat valutafiltret till en enkel lista och gjort några mindre kosmetiska förändringar. Ja jag vet att jag kan flytta mig med X och Y, men med hörn är det lättare, ändå tack, trevligt indi. bra indikator b8 misslyckades med att visa oss prognos, faktiskt och tidigare och behöver lägga till effekter på hög, medium eller låg, vill arbeta med mig. Första sak vi behöver göra en mjukvara. inte en mq4-fil, om vi gjorde mq4-filen för att visa allt detta i indikatorfönstret, det är inte möjligt, så bra gör programvara, hw och hämta kalanderdata från antingen förexfaktor eller annan källa, det behöver inte installeras, det är bara baserat program, hw att hämta, okey, hämtning är väldigt enkelt. bara oipen sida för att se källkod, kopiera kalendern. Om du vill ha en fristående ansökan finns det en här redan: forexfactoryshowthread. phpt310910 Jag kan lägga till faktiska tidigare prognosnummer om jag lägger till möjligheten att lista tidigare händelser men jag anser det som för mycket information. Detta är främst utformat som ett verktyg för att hjälpa min handel. Jag har försökt att göra displayen så enkel som möjligt, och visar bara den information som hjälper mig att handla. Som näringsidkare har jag inget intresse av de aktuella nyheterna, det här är en distraktion. Allt jag behöver veta är händelsens tidpunkt och vilken typ av händelse det är.

No comments:

Post a Comment